Uw zoekopdracht

Jeroen Raaphorst

Veilig, Betrouwbaar Schiphol

5/5 sterren
ParkerenLuchthavenSchiphol.nl vindt het belangrijk dat uw auto veilig en betrouwbaar geparkeerd is bij Schiphol.

Jeroen Raaphorst
ParkerenLuchthavenSchiphol.nl

Persbericht in Dagblad Metro Nieuws

Je auto terugkrijgen met meer kilometers op de teller of zelfs een deuk? Het gebeurt bij prijsvechters rond Schiphol, aldus parkerenluchthavenschiphol.nl. Metro Nieuws publiceerde onlangs een artikel over deze praktijken en vroeg de ANWB om een reactie.

Rond Schiphol zijn tientallen parkeerbedrijfjes. Dergelijke bedrijven bieden voor een paar euro een parkeerplek aan. Om de prijzen zo laag te houden, worden auto’s heel dicht bij elkaar gezet en komen ze met een deuk terug. “Zij beloven bijvoorbeeld dat ze passagiers ook ’s nachts ophalen, maar komen niet opdagen. We ontvingen tijdens het hoogseizoen twee à drie klachten per week. Soms troffen eigenaren hun auto aan met 100 kilometer extra op de teller”, aldus Denian Wielhouwer, eigenaar van parkerenluchthavenschiphol.nl.

De ANWB is bekend met de verhalen en heeft de voorwaarden van een aantal parkeerbedrijven rond de luchthaven onderzocht. Deze bleken niet op orde te zijn waardoor schade achteraf moeilijk te bewijzen is. “Reizigers geven te snel de sleutels van hun auto af, terwijl ze niet eens weten aan wie. En dat om een paar tientjes te besparen. Ik vind dat moeilijk te vatten” stelt een woordvoerder van de ANWB.

Benieuwd naar het artikel?

Geplaatst op: 9 december 2011