Uw zoekopdracht

Aantal dagen parkeren
Extra parkeeropties
Overdekt parkeren
Overdekt parkeren
Servicebeurt mogelijk
Servicebeurt mogelijk
Valet parking
Valet parking
Hotel + Parking
Hotel + Parking
Sleutel niet afgeven
Steutels niet afgeven
Jeroen Raaphorst

Veilig, Betrouwbaar Schiphol

5/5 sterren
ParkerenLuchthavenSchiphol.nl vindt het belangrijk dat uw auto veilig en betrouwbaar geparkeerd is bij Schiphol.

Jeroen Raaphorst
ParkerenLuchthavenSchiphol.nl

Schiphol Smart Parking blijft beste keus voor langparkeerders

Uit onderzoek van de website www.parkerenluchthavenschiphol.nl blijkt dat bijna alle aanbieders van parkeren bij Schiphol redelijk tot goed worden gewaardeerd op prijs, service en kwaliteit, maar dat Schiphol Smart Parking in 2012 haar voorsprong op haar concurrenten weer verder heeft vergroot.

Uit onderzoek blijkt dat tot 1 september 2012 meer dan 65% van de mensen die parkeerplaatsen op Schiphol vergeleken uiteindelijk heeft gekozen voor Schiphol Smart Parking. Alle overige Schiphol reizigers kozen voor één van de overige 30 parkeeraanbieders, waarbij vooral Quick Parking opviel als snelle stijger. Ten opzichte van 2011 heeft Schiphol haar leidende positie daarmee verder versterkt. Deze gegevens zijn afkomstig van de grootste vergelijkingswebsite van parkeren bij Schiphol, www.parkerenluchthavenschiphol.nl.

Van de meer dan 45 miljoen reizigers die jaarlijks via Schiphol vliegen maakt een toenemend deel gebruik van de mogelijkheid om op of in de buurt van Schiphol te parkeren. Dat leidde tot een sterke toename van parkeerbedrijven rond Schiphol die voor aanzienlijk lagere prijzen parkeerplekken aanboden dan Schiphol zelf, waardoor Schiphol een sterke daling in het aantal parkeerders zag. In 2010 heeft Schiphol de strijd om de langparkeerder hard ingezet met een prijsverlaging en zorgde daarnaast voor meer aandacht voor service en kwaliteit. Anno 2012 is Schiphol aan de winnende hand.

Opvallend is dat het aantal klachten in 2012 is afgenomen. Volgens www.parkerenluchthavenschiphol.nl zou dat heel goed kunnen zijn door de komst van betere vergelijkingswebsites. Mensen geven beoordelingen op de website, dus als er veel klachten worden doorgegeven wordt dat meteen opgemerkt. Er wordt door vergelijkingswebsites ook bemiddeld als een parkeeraanbieder haar klanten slecht behandelt. Als er klachten over een bedrijf binnen komen, wordt het betreffende bedrijf gebeld met de vraag om de klacht goed af te handelen. Komen er te veel klachten, dan krijgt een bedrijf ook een slechte beoordeling op de vergelijkingswebsite zelf. Tegenwoordig worden klachten gelukkig steeds beter afgehandeld. En dat was een paar jaar geleden wel anders.

Geplaatst op: 19 september 2012

Meer Nieuwsitems