Nadat de afgelopen jaren Schiphol vooral negatief berichtte over het teruglopende aantal parkeerders, liep Schiphol Smart Parking in 2011 uit op haar concurrenten. Via http://parkerenluchthavenschiphol.nl is gemeten dat maar liefst 69% van alle bestellende bezoekers uiteindelijk haar auto parkeert op Schiphol P3 langparkeren. Op de tweede plaats staan de locaties van Sky-Park met 8,4% en 24/7 Parking volgt met 5,4% van alle bestellende parkeerders. De overige parkeerbedrijven verdelen de rest.
De stijging van de populariteit van Schiphol Smart Parking kan deels worden verklaard door het nieuwe prijs- en service beleid van Schiphol. Door het sterk groeiende aantal parkeerbedrijven rond Schiphol woedde er een ware prijzenoorlog in de strijd om de parkerende vliegreiziger. Zo kon een aanzienlijk financieel voordeel worden gehaald, maar niet alle parkeerbedrijven gingen even netjes met de auto’s om. Met een gereduceerd tarief, volautomatisch betalen, extra klantenservice, bagagelockers en elke 10 minuten gegarandeerd een shuttlebus gaven veel mensen toch weer de voorkeur aan parkeren op Schiphol zelf.
Geplaatst op: 26 januari 2012